logo UKW

Baza Dorobku Naukowego Pracowników UKW




Zapytanie: HEJNICKA-BEZWIŃSKA TERESA
Liczba odnalezionych rekordów: 81



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Pobierz BibTeX | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/81
ID: 0000029593
Rok: 2018
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Związek Kazimierza Sośnickiego ze Szkołą Lwowsko-Warszawską
Źródło: Przegląd Pedagogiczny - 2018, nr 2, s. 9-22
p-ISSN: 1897-6557
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2019-01-11, 14:05
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
Repozytorium UKW:
2/81
ID: 0000018642
Rok: 2015
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika : podręcznik dla pierwszego stopnia kształcenia na poziomie wyższym
Adres wydawniczy: Warszawa : Difin SA, 2015. - 291 s.
ISBN: 978-83-7930-925-2
Liczba arkuszy: 14,0
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 25.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2015-09-21, 12:00

3/81
ID: 0000017465
Rok: 2015
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej : (w poszukiwaniu logiki zmian)
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2015. - 473, [1] s.
ISBN: 978-83-01-18162-8
Liczba arkuszy: 23
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 25.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2015-04-15, 11:56

4/81
ID: 0000016309
Rok: 2014
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Bogdan Suchodolski wobec polskich sporów o pedagogikę
W: O pedagogice Profesora Bogdana Suchodolskiego : w 110. rocznicę urodzin / pod. red. Czesława Kupisiewicza i Bogusława Śliwerskiego.
Adres wydawniczy: Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza "Humanitatis", 2014
Strony: 19-38
ISBN: 978-83-61991-63-2
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2015-02-13, 16:04
Link do rekordu monografii:
5/81
ID: 0000018207
Rok: 2014
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kulturowe uwarunkowania włączenia pedagogiki w zakres zainteresowań Szkoły Lwowsko-Warszawskiej
Źródło: Przegląd Pedagogiczny - 2014, nr 1, s. 19-36
p-ISSN: 1897-6557
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 8.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2015-07-15, 11:43
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
Repozytorium UKW:
6/81
ID: 0000017818
Rok: 2014
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska, Krystyna Ablewicz
Tytuł: Sprawozdanie z działalności zespołu pedagogiki ogólnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN (za rok 2013-2014)
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2014, T. 37, s. 251-255
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415, Ablewicz Krystyna (000) [ ]
Data rejestracji opisu: 2015-05-11, 11:50
7/81
ID: 0000013785
Rok: 2013
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Problemy marginalizowane i zapoznane w dyskursie o tożsamości pedagogiki
Źródło: Paedagogia Christiana - 2013, T. 1/31, s. 11-24
p-ISSN: 1505-6872
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-05-07, 14:22
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
DOI:
8/81
ID: 0000013563
Rok: 2013
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Tożsamość pedagogiki w warunkach "wielkiej zmiany kulturowej"
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2013, T. 36, s. 35-55
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 13.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-04-09, 09:26
9/81
ID: 0000011273
Rok: 2012
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Czy nowoczesna pedagogika/nauka o wychowaniu potrzebuje specjalnej polityki?
W: Wychowanie i kształcenie w systemach politycznych / red. E. Anhalt, D. Stępkowski.
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Salezjańskie, 2012
Strony: 21-40
ISBN: 978-83-7201-438-2
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2013-05-28, 15:54
10/81
ID: 0000011882
Rok: 2012
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Ideologiczne uwikłanie celów formułowanych w obszarze edukacji
Źródło: Paedagogia Christiana - 2012, nr 1/29, s. 69-88
p-ISSN: 1505-6872
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 08:53
Adres url:
11/81
ID: 0000011272
Rok: 2012
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Poza paradygmat "pedagogiki praktycznej" (…)
W: Poza paradygmaty : pedagogika wielostronna : księga pamiątkowa dedykowana Profesorowi Tadeuszowi Lewowickiemu. t. 1 / red. E. Ogrodzka-Mazur, A. Szczurek-Boruta.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2012
Strony: 155-176
ISBN: 978-83-7780-374-5
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2013-05-28, 15:51
12/81
ID: 0000011880
Rok: 2012
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Wspomnienie o Profesorze Edmundzie Trempale
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2012, t. 35, s. 207-209
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 08:36
13/81
ID: 0000011885
Rok: 2011
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Głos okolicznościowy z okazji jubileuszu prof. zw. dr. hab. Zygmunta Wiatrowskiego
W: Księga Pamiątkowa wydana z okazji 60-lecia pracy nauczycielskiej i 40-lecia pracy naukowo-dydaktycznej Profesora Zygmunta Wiatrowskiego / red. S. Kunikowski.
Adres wydawniczy: Włocławek : Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, 2011
Strony: 117-119
ISBN: 978-83-61609-18-6
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie); afterword (Posłowie)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 09:28
14/81
ID: 0000010378
Rok: 2011
Tytuł: Pedagogika ogólna : dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym : praca zbiorowa / red. [i wstęp] T. Hejnicka-Bezwińska
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011. - 397, [1] s. : il.
ISBN: 978-83-7096-741-3
Liczba arkuszy: 27,5
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2012-08-02, 10:54
15/81
ID: 0000010383
Rok: 2011
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Podobieństwa i różnice w ujawnianiu i przezwyciężaniu kryzysów polskiej pedagogiki XX wieku
W: Pedagogika : zakorzenienie i transgresja / red. M. Nowak-Dziemianowicz, P. Rudnicki.
Adres wydawniczy: Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 2011
Strony: 36-52
ISBN: 978-83-62302-23-9
Liczba arkuszy: 1,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2012-08-02, 11:26

16/81
ID: 0000010377
Rok: 2011
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Próba odczytania strategii procesu zmian w szkolnictwie wyższym (przeprowadzonych w ostatnim dwudziestoleciu)
W: Szkoła wyższa w toku zmian : debata wokół ustawy z dnia 18 marca 2011 roku / red. J. Kostkiewicz, A. Domagała-Kręcioch, M. J. Szymański.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2011
Strony: 11-19
ISBN: 978-83-7587-855-4
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2012-08-02, 10:44

17/81
ID: 0000010379
Rok: 2011
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Rekonstrukcja logiki transgresji historycznej w obszarze edukacji
W: Pedagogika ogólna : dyskursy o statusie naukowym i dydaktycznym : praca zbiorowa / red. T. Hejnicka-Bezwińska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011
Strony: 13-41
ISBN: 978-83-7096-741-3
Liczba arkuszy: 1,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2012-08-02, 10:56

18/81
ID: 0000011893
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: "Ogólność" we współczesnym myśleniu o pedagogiach (w warunkach zmiany o charakterze paradygmatycznym)
W: Teraźniejszość jako impuls dla pytań o ogólność pedagogiki / red. E. Rodziewicz, A. Kożyczkowa, M. Lewartowska-Zychowicz.
Adres wydawniczy: Sopot : Fundacja Rozwoju Uniwersytetu Gdańskiego, 2010
Strony: 60-71
ISBN: 978-83-7531-019-1
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 11:54
19/81
ID: 0000008644
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Antropologiczny punkt widzenia a poszukiwanie pedagogicznego sensu edukacji w społecznym dyskursie o edukacji
W: Antropologiczna pedagogika ogólna / red. M. Nowak, P. Magier, I. Szewczak.
Adres wydawniczy: Lublin : Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej "Gaudium", 2010
Strony: 19-34
ISBN: 978-83-7548-038-2
Liczba arkuszy: 1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-17, 11:38
20/81
ID: 0000008645
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Badania nad edukacją w perspektywie poznawczej współczesnych nauk społecznych i humanistycznych
W: Podstawy metodologii badań w pedagogice / red. S. Palka.
Adres wydawniczy: Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010
Strony: 45-60
ISBN: 978-83-7489-226-1
Liczba arkuszy: 1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-17, 12:14

21/81
ID: 0000011891
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Profesor Bogdan Suchodolski - Moja pedagogika
W: Filozofia wychowania w XX wieku / red. S. Sztobryn, E. Łatacz, J. Bochomulska.
Adres wydawniczy: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010
Seria: Pedagogika Filozoficzna ; t. 3
Strony: 383-394
ISBN: 978-83-7525-416-7
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 11:31
22/81
ID: 0000008647
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Ramy czasowe i kategorialne badań nad biografiami i pokoleniami polskich pedagogów
W: Przestrzenie teraźniejszości i ich społeczno-edukacyjne sensy / red. M. Szczepska-Pustkowska, M. Lewartowska-Zychowicz, A. Kożyczkowska.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010
Strony: 31-48
ISBN: 978-83-7611-695-2
Liczba arkuszy: 1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-17, 12:21
23/81
ID: 0000008648
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Szanse i ograniczenia związane z integracją różnych rodzajów wiedzy o edukacji
W: Innowacje w edukacji akademickiej : szkolnictwo wyższe w procesie zmiany / red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając.
Adres wydawniczy: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010
Strony: 25-51
ISBN: 978-83-7525-437-2
Liczba arkuszy: 1,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-17, 12:24

24/81
ID: 0000011896
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Tworzenie - przekazywanie - wykorzystywanie wiedzy pedagogicznej (w perspektywie poznawczej rozwoju nauk humanistycznych)
W: Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice : oblicza akademickiej praktyki / red. J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając, K.J. Szmidt.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2010
Strony: 41-53
ISBN: 978-83-7587-030-5 ; 978-83-7587-290-3
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 12:29

25/81
ID: 0000011894
Rok: 2010
Tytuł: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy : 40 lat Uczelni 1969-2009 : WSN - WSP - AB - UKW / red. J. Banaszak, T. Hejnicka-Bezwińska, W. Jastrzębski, T. Kawski, A. Wilczyński
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010. - 432 s. : il.
ISBN: 978-83-7096-713-0
Liczba arkuszy: 25
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Banaszak Józef (BIOL) [ ] orcid: 0000-0001-6784-840X, Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415, Jastrzębski Włodzimierz (HIS) [ ], Kawski Tomasz (HIS) [ * ] orcid: 0000-0002-7121-6111, Wilczyński Arnold (IMA) [ ]
Data rejestracji opisu: 2014-01-10, 12:19

26/81
ID: 0000008490
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Wydział Pedagogiki i Psychologii
W: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy : 40 lat uczelni 1969-2009 : WSN - WSP - AB - UKW / [komitet red.: Józef Banaszak et al.].
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2010
Strony: 187-215
ISBN: 978-83-7096-713-0
Liczba arkuszy: 1,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-10-21, 15:05
27/81
ID: 0000008532
Rok: 2010
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Zespół Pedagogiki Ogólnej przy KNP PAN
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2010, t. 33, s. 109-113
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-02, 16:23
28/81
ID: 0000007220
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kontekst pytania o "koniec pedagogiki"
Źródło: Edukacja : studia, badania, innowacje - 2009, nr 4, s. 10-21
p-ISSN: 0239-6858
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2010-07-05, 13:49
29/81
ID: 0000011196
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Nauczyciel jako podmiot zmian w oświacie
Źródło: Debata Edukacyjna - 2009, nr 2, s. 40-44
p-ISSN: 1895-2763
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2013-05-14, 15:36
30/81
ID: 0000008533
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika wobec wyzwań "późnej" nowoczesności
Źródło: Rocznik Naukowy Kujawsko-Pomorskiej Skoły Wyższej w Bydgoszczy. Nauki o edukacji - 2009, nr 4, s. 221-236
p-ISSN: 1896-5903
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-11-02, 16:25
31/81
ID: 0000006903
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Profesor Janusz Gnitecki : (1945-2008)
Źródło: Przegląd Pedagogiczny - 2009, nr 1, s. 131-136
p-ISSN: 1897-6557
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2009-11-04, 19:07
Repozytorium UKW:
32/81
ID: 0000012025
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Profesor Janusz Gnitecki (1945-2008) : reminiscencje na temat życia i dzieła uczonego
W: Profesor Janusz Gnitecki : pedagog i filozof : pamięć i wspomnienia / red. T. Frąckowiak, M. Kabat.
Adres wydawniczy: Poznań : Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, 2009
Strony: 73-78
ISBN: 978-83-86273-78-2
Charakt. formalna: RZP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2014-01-17, 10:15
33/81
ID: 0000007970
Rok: 2009
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Związek orientacji życiowej z orientacją szkolną i zawodową
W: Współobecne dyskursy / red. R. Borowicz.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2009
Strony: 17-40
ISBN: 978-83-231-2330-9
Liczba arkuszy: 1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2011-01-21, 17:18
34/81
ID: 0000000137
Rok: 2008
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogikia ogólna
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, 2008. - 525 s.
ISBN: 978-83-60501-19-1
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL, ALB
Punktacja MNiSW: 12.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-02-26, 13:50
35/81
ID: 0000005894
Rok: 2007
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Dyskusja panelowa - "Kształcenie nauczycieli a potrzeby rynku pracy"
Źródło: Edukacja Ustawiczna Dorosłych - 2007, T. 1, 88-108
Uwagi: 1507-6563
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-10-27, 09:34
36/81
ID: 0000006304
Rok: 2007
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kreowanie akademickiego statusu wiedzy o edukacji (interpretowane w perspektywie poznawczej dyscyplinaryzacji i instytucjonalizacji)
W: Tradycja i współczesność filozofii wychowania / pod red. nauk. Sławomira Sztobryna i Małgorzaty Mikszy.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2007
Seria: Pedagogika Filozoficzna ; 2
Strony: 157-169
ISBN: 978-83-7308-983-9
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2009-02-11, 17:21
37/81
ID: 0000005850
Rok: 2007
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Paradygmat humanistyczny w pedagogice a pedagogika humanistyczna
W: Edukacja, moralność, sfera publiczna : materiały z VI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego PTP / pod red. Joanny Rutkowiak, Dariusza Kubinowskiego i Mariana Nowaka.
Adres wydawniczy: Lublin : Oficyna Wydawnicza "Verba", 2007
Strony: 462-473
ISBN: 978-83-89468-66-6
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-10-17, 18:06
38/81
ID: 0000005895
Rok: 2007
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Próba opisania "pedagogii" w kategoriach pojęciowych socjologii wiedzy
Źródło: Problemy Wczesnej Edukacji - 2007, nr 1/2, s. 34-44
p-ISSN: 1734-1582
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-10-27, 09:40
39/81
ID: 0000005733
Rok: 2007
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Sprawozdanie z VI Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego
Źródło: Kultura i edukacja - 2007, nr 3, s. 118-125
p-ISSN: 1230-266X
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-09-26, 12:28
40/81
ID: 0000004841
Rok: 2006
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Ewolucja polskiej pedagogiki współczesnej (widziana w perspektywie poznawczej pedagogiki ogólnej)
W: Współczesne problemy nauk pedagogicznych w wybranych krajach Europy Środkowowschodniej / pod red. Ewy Filipiak, Ryszarda Gerlacha, Krzysztofa Jakubiaka.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2006
Strony: 73-89
ISBN: 83-7096-598-9
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:02
41/81
ID: 0000005896
Rok: 2005
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: "Ogólność" we współczesnym myśleniu o pedagogiach
Źródło: Kwartalnik Pedagogiczny - 2005, nr 4, s. 45-59
p-ISSN: 0023-5938
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-10-27, 09:46
42/81
ID: 0000005463
Rok: 2005
Tytuł: Ewolucja ''ogólności'' w dyskursach pedagogicznych : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej i Roman Lepperta
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005. - 320 s.
ISBN: 83-7096-560-1
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415, Leppert Roman (PED) [ ] orcid: 0000-0002-4809-5163
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:05
43/81
ID: 0000004431
Rok: 2005
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Sprawozdanie z działalności Zespołu Pedagogiki Ogólnej KNP PAN
W: Ewolucja "ogólności" w dyskursach pedagogicznych : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej i Romana Lepperta.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005
Strony: 299-315
ISBN: 83-7096-560-1
Uwagi: .
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie); afterword (Posłowie)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
44/81
ID: 0000004435
Rok: 2005
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Tradycja - teraźniejszość - nowe wyzwania w dyskursach pedagogicznych
W: Ewolucja ''ogólności'' w dyskursach pedagogicznych : praca zbiorowa / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej i Roman Lepperta.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005
Strony: 75-84
ISBN: 83-7096-560-1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
45/81
ID: 0000004040
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: "Ogólność" pedagogicznego myślenia w warunkach traumy kulturowej
W: Nauki pedagogiczne w Polsce : dokonania, problemy, współczesne zadania, perspektywy / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Mirosława J. Szymańskiego.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004
Strony: 75-85
ISBN: 83-7271-290-5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
46/81
ID: 0000004037
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji
W: Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych / pod red. Stanisława Palki.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2004
Strony: 23-39
ISBN: 83-233-1776-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
47/81
ID: 0000004043
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagodzy wobec relacji pedagogia - pedagogika : (dyrektywy sformułowane przez Kazimiera Sośnickiego)
W: Gdańskie rodowody pedagogiczne : geneza, kontynuacje, inspiracje przemieszczenia znaczeń wychowawczych / pod red. Ewy Rodziewicz, Krystyny Rzedzickiej, Ewy Zalewskiej.
Adres wydawniczy: Gdańsk : Wydaw. Uniwersytetu Gdańskiego, 2004
Strony: 144-156
ISBN: 83-7326-175-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
48/81
ID: 0000004232
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogia ; pedagogika
W: Wielka Encyklopedia PWN. T. 20 / red. Jan Wojnowski.
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004
Strony: 413-416
ISBN: 83-01-13357-0
Charakt. formalna: HP
Typ dokumentu wg PBN: encyclopaedia-entry (Hasło rzeczowe)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:59
49/81
ID: 0000001547
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika ogólna w Polsce : kondycja - problemy - perspektywy
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2004, t. 27, s. 23-36
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:48
50/81
ID: 0000004044
Rok: 2004
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Teraźniejszość w dialogu z edukacyjną przeszłością (po roku 1989)
W: Piąty Ogólnopolski Zjazd Pedagogiczny : materiały konferencyjne. T. 3, Teraźniejszość jako źródło wyzwań edukacyjnych / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej we Wrocławiu, Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Adres wydawniczy: Wrocław : [s.n.], 2004
Strony: 227-244
Charakt. formalna: RFP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
51/81
ID: 0000004230
Rok: 2003
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika ogólna : tradycja - teraźniejszość - nowe wyzwania
W: Problemy, antynomie, dylematy i kontrowersje w pedagogice i edukacji / red. Teresa Hejnicka-Bezwińska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego, 2003
Strony: 15-30
ISBN: 83-7096-494-X
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:59
52/81
ID: 0000004036
Rok: 2003
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika pozytywistyczna
W: Pedagogika : podręcznik akademicki, T. 1 / red. nauk. Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2003
Strony: 196-219
ISBN: 83-01-14055-0
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
53/81
ID: 0000005361
Rok: 2003
Tytuł: Problemy, antynomie, dylemety i kontrowersje w myśleniu o pedagogice i edukacji : (na dziesięciolecie Zespołu Problemowego Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk) : praca zbiorowa / red. i przedm. Teresa Hejnicka-Bezwińska
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2003. - 98 s.
ISBN: 83-7096-494-X
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:05
54/81
ID: 0000003740
Rok: 2003
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Rewitalizacja pedagogiki ogólnej - intelektualne wyzwanie i doktrynalny spór
W: Dokąd zmierzasz, bydgoska pedagogiko i psychologio? / red. Barbara Kaja, Stanisław Kowalik.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Tako, 2003
Strony: 8-28
ISBN: 83-917962-1-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:57
55/81
ID: 0000001544
Rok: 2003
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Zespół Pedagogiki Ogólnej KNP PAN (lata 2000 - 2003)
Źródło: Rocznik Pedagogiczny - 2003, nr 26, s. 55-60
p-ISSN: 0137-9585
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:48
56/81
ID: 0000003999
Rok: 2002
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość
W: Nauki pedagogiczne we współczesnej humanistyce / pod red. Małgorzaty Prokosz.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2002
Strony: 17-29
ISBN: 83-7322-158-1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
57/81
ID: 0000002516
Rok: 2001
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Marzec 1981 : charakterystyka pokolenia
W: Marzec 1981 : perspektywa "społeczeństwa obywatelskiego" : materialy z sesji naukowej uroczystości odsłonięcia kamienia memorialnego / publikację do druku przygot. i wstępem opatrzył Adam Bezwiński.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Instytut Wydawniczy "Świadectwo", 2001
Strony: 55-63
ISBN: 83-87531-04-09
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:52
58/81
ID: 0000004000
Rok: 2001
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Niektóre deformacje poznawcze w myśleniu o edukacji po 1989 roku
W: Problemy współczesnej metodologii / red. nauk. Józef Krajewski, Tadeusz Lewowicki, Jerzy Nikitorowicz.
Adres wydawniczy: Olecko : Wszechnica Mazurska, 2001
Strony: 203-218
ISBN: 83-86523-14-X
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
59/81
ID: 0000004001
Rok: 2001
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Pedagogika ogólna wobec napięć wywoływanych przechodzeniem od ortodoksji ku heterogeniczności (w myśleniu o edukacji)
W: Rozwój pedagogiki ogólnej : inspiracje i ograniczenia kulturowe oraz poznawcze : praca zbiorowa / pod red. Andrzeja Bogaja.
Adres wydawniczy: Warszawa ; Kielce : Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, 2001
Strony: 48-55
ISBN: 83-87925-39-X
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
60/81
ID: 0000005386
Rok: 2001
Tytuł: Wprowadzenie do pedagogiki : wybór tekstów / wyboru dokonali Teresa Jaworska, Roman Leppert ; przedm. opatrzyła Teresa Hejnicka-Bezwińska
Inf. o wydaniu: Wyd. 2
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2001. - 338 s.
ISBN: 83-86994-01-0
Uwagi: Bibliogr.
Charakt. formalna: KP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Jaworska Teresa (JOM) [ * ], Leppert Roman (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-4809-5163, Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:05
61/81
ID: 0000004002
Rok: 2000
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Imperatyw wykształcenia w społeczeństwie informatycznym
W: Etos edukacji w XXI wieku : zbiór studiów / pod red. Ireny Wojnar.
Adres wydawniczy: Warszawa : Dom Wydawniczy "Elipsa", 2000
Strony: 74-93
ISBN: 83-7151-388-7
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
62/81
ID: 0000004978
Rok: 2000
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: O zmianach w edukacji : konteksty, zagrożenia i możliwości
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2000. - 196 s.
ISBN: 83-7096-350-1
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 18.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:03
63/81
ID: 0000002504
Rok: 1999
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Różnorodność i zmienność standardów wiedzy o edukacji
W: Perspektywy i kierunki rozwoju pedagogiki / pod red. Janusza Gniteckiego i Stanisława Palki.
Adres wydawniczy: Poznań : Polskie Towarzystwo Pedagogiczne, 1999
Strony: 19-31
ISBN: 83-86273-14-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:52
64/81
ID: 0000016531
Rok: 1996
Tytuł: Przełamywanie stereotypów (pedagogicznych i edukacyjnych) / pod red. Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej, Romana Lepperta
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1996. - 196 s.
ISBN: 83-7096-179-7
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415, Leppert Roman (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-4809-5163
Data rejestracji opisu: 2015-02-26, 13:02
65/81
ID: 0000016532
Rok: 1996
Tytuł: Wprowadzenie do pedagogiki : wybór tekstów / wyboru dokonali Teresa Jaworska, Roman Leppert ; przedm. opatrzyła Teresa Hejnicka-Bezwińska
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 1996. - 338 s.
ISBN: 83-86994-01-0
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Leppert Roman (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-4809-5163, Hejnicka-Bezwińska Teresa (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-2648-0415, Jaworska Teresa (JOM) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2015-02-26, 13:07
66/81
ID: 0000035451
Rok: 1995
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Edukacja - kształcenie - pedagogika : (fenomen pewnego stereotypu)
Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 1995. - 106 s.
Seria: Biblioteczka Edukacyjna / Polskie Towarzystwo Pedagogiczne
ISBN: 83-85543-64-3
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA); scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 13:28
67/81
ID: 0000035473
Rok: 1995
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Konsekwencje a historyczność pedagogiki
W: Pedagogika ogólna : tradycja - teraźniejszość nowe wyzwania : (materiały pokonferencyjne) / red. Teresa Hejnicka-Bezwińska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1995
Strony: 77-91
ISBN: 83-7096-134-7
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 13:24
68/81
ID: 0000035472
Rok: 1995
Tytuł: Pedagogika ogólna : tradycja - teraźniejszość nowe wyzwania : (materiały pokonferencyjne) / red. Teresa Hejnicka-Bezwińska
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1995. - 329 s.
ISBN: 83-7096-134-7
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa, editor (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 13:20
69/81
ID: 0000035474
Rok: 1995
Tytuł: Racjonalność pedagogiki : materiały z konferencji naukowej / red. Teresa Hejnicka-Bezwińska
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1995. - 221 s.
ISBN: 83-7096-095-2
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa, editor (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 13:45
70/81
ID: 0000035471
Rok: 1995
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Stereotyp w myśleniu o związku pedagogiki z praktyką edukacyjną
W: Pedagogika alternatywna : dylematy teorii / red. nauk. Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Łódź : Oficyna Wydawnicza Impuls, 1995
Seria: Biały Kruk
Strony: 22-31
ISBN: 83-85543-77-5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 13:08
71/81
ID: 0000035475
Rok: 1995
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: W poszukiwaniu racjonalności polskiej pedagogiki współczesnej
W: Racjonalność pedagogiki : materiały z konferencji naukowej / red. Teresa Hejnicka-Bezwińska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1995
Strony: 13-30
ISBN: 83-7096-095-2
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 13:49
72/81
ID: 0000035452
Rok: 1994
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kondycja edukacyjna nauczycieli w prowadzeniu ku wartościom
W: Rola wartości i powinności moralnych w kształtowaniu świadomości profesjonalnej nauczycieli / red. Andrzej M. Tchorzewski.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1994
Strony: 149-154
ISBN: 83-7096-093-6
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 13:34
73/81
ID: 0000035465
Rok: 1994
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Szanse i ograniczenia społecznego dyskursu o edukacji
Źródło: Edukacja - 1994, nr4, s.23-36
p-ISSN: 0239-6858
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 12:56
74/81
ID: 0000035462
Rok: 1993
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Ciągłość i zmiana w pedagogice
Źródło: Problemy Opiekuńczo - Wychowawcze - 1993, nr 5, s. 153-164
p-ISSN: 0552-2188
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-10, 12:44
75/81
ID: 0000035450
Rok: 1993
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kryzys pedagogiki czy kryzys pedagogów
W: Kontestacje pedagogiczne : zjazd pedagogiczny: Rembertów 10-12.02.1993 r. / red. Bogusław Śliwerski.
Adres wydawniczy: Kraków : Impuls, 1993
Strony: 93-107
ISBN: 83-85543-19-8
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 12:52
76/81
ID: 0000035449
Rok: 1993
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Przydatność pedagogiki instrumentalnej w warunkach decentralizacji systemu oświatowego
W: Stare i nowe dylematy teorii wychowania : materiały z konferencji naukowej / pod red. Józefa Górniewicza.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 1993
Strony: 89-97
ISBN: 83-85263-53-5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 12:47
77/81
ID: 0000035448
Rok: 1992
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Teoria wychowania wobec radykalnej zmiany ustrojowej
W: Z problematyki metodologicznej teorii wychowania / pod red. Andrzeja Tchorzewskiego.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydaw. Uczelniane WSP, 1992
Strony: 69-73
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 12:42
78/81
ID: 0000035439
Rok: 1992
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki : świadomość teoretyczno-metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej : (geneza i stan)
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1992. - 286 s.
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-08, 13:03
79/81
ID: 0000035447
Rok: 1991
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Orientacje życiowe młodzieży
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1991. - 213 s.
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 12:36
80/81
ID: 0000035440
Rok: 1990
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Kondycja edukacyjna społeczeństwa polskiego (II połowy lat osiemdziesiątych)
W: Edukacja równoległa : funkcjonowanie i kierunki rozwoju edukacji równoległej w polskim systemie oświaty i wychowania : praca zbiorowa / pod red. Edmunda Trempały.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : WSP, 1990
Strony: 17-48
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-08, 13:08
81/81
ID: 0000035446
Rok: 1990
Autorzy: Teresa Hejnicka-Bezwińska
Tytuł: Paradygmat pedagogiki instrumentalnej w Polsce (skutki jego dominowania w badaniach pedagogicznych i kształcenia pedagogiki)
W: Ku pedagogii pogranicza / pod red. Zbigniewa Kwiecińskiego i Lecha Witkowskiego.
Adres wydawniczy: Toruń : Ośrodek Studiów Kulturowych i Edukacyjnych, Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 1990
Strony: 158-175
ISBN: 83-231-0243-0
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hejnicka-Bezwińska Teresa (000) [ ] orcid: 0000-0002-2648-0415
Data rejestracji opisu: 2021-09-09, 12:30
  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka UKW