logo UKW

Baza Dorobku Naukowego Pracowników UKW




Zapytanie: FILIPIAK EWA
Liczba odnalezionych rekordów: 81



Przejście do opcji zmiany formatu | Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Pobierz BibTeX | Przesłanie wyników do modułu analizy | Nowe wyszukiwanie
1/81
ID: 0000038178
Rok: 2023
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Discovering Teachers' Personal Beliefs in Poland: Research Intervention Using Activity Theory
Źródło: Educational Challenges - 2023, Vol. 28, no 1, pp. 18-34
p-ISSN: 2709-7986
Charakt. formalna: AZ
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY)
Język publikacji: ENG
Punktacja całkowita MNiSW: 5.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2023-05-11, 10:10
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY-NC
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
DOI:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 5.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 5.0000
2/81
ID: 0000038602
Rok: 2023
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: From the abstract to the concrete: Creating conditions for the development of theoretical thinking in children in early education
W: Laring i et Vygotsky-perspektiv : Muligheter og konsekvenser for opplaringen / red. Ann-Cathrin Faldet, Thor-André Skrefsrud, Hege Merete Somby.
Adres wydawniczy: Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2023
Strony: 85-101
ISBN: 9788202811501
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 5.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2023-10-02, 13:51
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
DOI:
Link do rekordu monografii:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 5.0000
rozdział monografii naukowej ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 5.0000
3/81
ID: 0000038029
Rok: 2022
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Nauczyciel wspomagający rozwój - redefinicja roli nauczyciela w kulturze szkoły
Źródło: Inspiracje Daltońskie. Teoria i praktyka - 2022, nr 17-18, s. 4-10
p-ISSN: 2545-1014
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 5.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2023-03-27, 15:09

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 5.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 5.0000
4/81
ID: 0000038028
Rok: 2022
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Rozwijanie zdolności samodzielnego uczenia się - redefinicja myślenia o gotowości szkolnej dziecka w kontekście kulturowo-historycznej teorii Lwa S. Wygotskiego
Źródło: Kwartalnik Pedagogiczny - 2022, T. 69, nr 3, s. 35-52
p-ISSN: 0023-5938
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 40.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 40.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2023-03-27, 15:01
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
DOI:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 40.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 40.0000
5/81
ID: 0000033810
Rok: 2020
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Connaitre les croyances des enseignants pour changer leur comprehension de ce qui se passe en classe. L'exemple du Laboratoire de channgement educatif en Pologne
W: Croyances et pratiques professionnelles des enseignants / eds. Alain Bouvier, Marie-Jose Sanselme.
Adres wydawniczy: Sevres : France Education International, 2020
Seria: Revue internationale d'éducation, 1254-4590 ; 84
Strony: 145-152
ISBN: 978-2-85420-627-2
Charakt. formalna: RZZ
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: FRE
Punktacja całkowita MNiSW: 5.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2020-12-04, 11:25
Link do rekordu monografii:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 5.0000
rozdział monografii naukowej ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 5.0000
6/81
ID: 0000034636
Rok: 2020
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Społeczne podstawy poznania i rozwoju - konstruktywizm społeczno-kulturowy Lwa S. Wygotskiego. Nowe odczytania, rekonstrukcje, tropy epistemologiczno-metodologiczne
Źródło: Problemy Wczesnej Edukacji - 2020, R. 16, nr 4, s. 21-31
p-ISSN: 1734-1582 e-ISSN: 2451-2230
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 40.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 40.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2021-05-27, 13:14
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY-SA
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
DOI:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 40.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 40.0000
7/81
ID: 0000033872
Rok: 2019
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Od poznania do rozumienia: tworzenie przestrzeni wspierającej aktywność poznawczą i myślenie teoretyczne uczniów
W: Konferencja Pokazać - Przekazać 2019, 23-24.08 2019, Warszawa / red. Aleksandra Prońko.
Adres wydawniczy: Warszawa : Centrum Nauki Kopernik, 2019
Strony: 19-21
Charakt. formalna: SKP
Typ dokumentu wg PBN: others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2020-12-10, 11:29
8/81
ID: 0000030852
Rok: 2019
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Sieci współpracy i samokształcenia nauczycieli - pozory zmiany czy przestrzeń możliwości rozwoju kultury szkoły i jej uczestników
Źródło: Kwartalnik Pedagogiczny - 2019, R. 64, nr 1, s. 33-46
p-ISSN: 0023-5938
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 40.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 40.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2019-06-13, 11:54
DOI:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 40.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 40.0000
9/81
ID: 0000030851
Rok: 2019
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Strategie badań rozwoju i uczenia się dzieci : podejście kulturowo-historyczne
W: Horyzonty dziecięcych znaczeń : granice - rozpoznania - perspektywy / red. Monika Wiśniewska-Kin, Jolanta Bonar, Anna Buła.
Adres wydawniczy: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019
Strony: 33-45
ISBN: 978-83-8142-231-4
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 20.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2019-06-13, 11:26
Link do rekordu monografii:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 20.0000
rozdział monografii naukowej ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 20.0000
10/81
ID: 0000029438
Rok: 2018
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Badanie potencjału możliwości uczenia się dzieci - eksperyment nauczający
Źródło: Problemy Wczesnej Edukacji - 2018, nr 3, s. 60-71
p-ISSN: 1734-1582 e-ISSN: 2451-2230
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 14.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 14.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2019-01-07, 13:04
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY-SA
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
DOI:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 14.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 14.0000
11/81
ID: 0000033870
Rok: 2018
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci w perspektywie społeczno-kulturowej teorii Lwa S. Wygotskiego
W: Edukacja a myślenie : inkluzja czy współmierność... : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Stanisławowi Dylakowi / red. Kazimierz Przyszczypkowski, Sławomir Futyma, Grażyna Barabasz.
Adres wydawniczy: Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2018
Seria: Psychologia i Pedagogika, 0083-4254 ; nr 276
Strony: 175-197
ISBN: 978-83-232-3360-2
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 20.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2020-12-10, 10:58
Link do rekordu monografii:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 20.0000
rozdział monografii naukowej ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 20.0000
12/81
ID: 0000029440
Rok: 2018
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Cultural-historical theory by Lev S. Vygotsky: strategies of studies on children's learning and development. From theory to change in practice
Źródło: Forum Oświatowe - 2018, Vol. 30, no 2(60), s. 169-182
p-ISSN: 0867-0323 e-ISSN: 2450-3452
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: ENG
Punktacja całkowita MNiSW: 12.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 12.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2019-01-07, 13:16
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY-SA
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
Repozytorium UKW:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 12.0000
artykuł naukowy ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 12.0000
13/81
ID: 0000029223
Rok: 2018
Autorzy: Ewa Filipiak, Magdalena Kolber
Tytuł: Developing theoretical thinking in children in aerly years of education by means of giving developtmental tasks - a teaching experiment
W: Metod L. S. Vygotskogo v sovremennyh social'nyh praktikah. Materialy XIX Meždunarodnyh čtenij pamâti L. S Vygotskogo, 13-17 noâbrâ 2018 g. Čast' 1 / red. G. G. Kravcov.
Adres wydawniczy: Moskva : Lev, 2018
Strony: 206-212
ISBN: 978-5-91914-043-6
Charakt. formalna: RFZ
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE)
Język publikacji: ENG
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Kolber Magdalena (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-8227-5475
Data rejestracji opisu: 2018-12-10, 11:26
14/81
ID: 0000028715
Rok: 2018
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Socjo-kulturowo-historyczna teoria rozwoju Lwa Siemionowicza Wygotskiego : implikacje dla edukacji - inspiracje dla badań
W: Wychowanie - socjalizacja - edukacja. Księga Jubileuszowa dedykowana Prof. dr. hab. Andrzejowi Michałowi de Tchorzewskiemu z okazji 75. rocznicy urodzin i 50-lecia pracy naukowej / red. Marzena Chrost, Krzysztof Jakubiak.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Akademii Ignatianum, 2018
Strony: 197-211
ISBN: 978-83-7614-377-4
Liczba arkuszy: 0,6
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja całkowita MNiSW: 20.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2018-10-02, 11:16
Link do rekordu monografii:

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 20.0000
rozdział monografii naukowej ; suma udziałów jednostkowych: 1.0000
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 1.0000 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 20.0000
15/81
ID: 0000030875
Rok: 2017
Autorzy: Michał Daszkiewicz, Anna Wasilewska, Ewa Filipiak, Ryszard Wenzel
Tytuł: Educational Role of Language
Adres wydawniczy: Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, 2017. - 164 s.
ISBN: 978-83-65155-68-9
Charakt. formalna: KZ
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: ENG
Punktacja całkowita MNiSW: 20.000
Punktacja przeliczeniowa MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Daszkiewicz Michał (000) [ ], Wasilewska Anna (000) [ ], Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Wenzel Ryszard (000) [ ]
Data rejestracji opisu: 2019-06-18, 12:35

Dziedzina nauk społecznych : pedagogika ; wartość punktowa: 5.0000
monografia naukowa ; suma udziałów jednostkowych: 0.2500
Filipiak Ewa (liczba N) ; udział jednostkowy: 0.2500 ; wartość punktowa udziału jednostkowego: 5.0000
16/81
ID: 0000027017
Rok: 2017
Autorzy: Pentti Hakkarainen, Milda Bredikyte, Monika Skeryte-Kazlauskiene, Jarmo Lounassalo, Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska, Małgorzata Karwasz, Joanna Szymczak
Tytuł: Narrative Environments for Play and Learning (NEPL) : guidelines for kindergarten and school teachers working with 3-8 year old children
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2017. - 68 s.
ISBN: 978-83-8018-148-9
Liczba arkuszy: 3,5
Charakt. formalna: KZ
Typ dokumentu wg PBN: others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: ENG
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hakkarainen Pentti (000) [ ], Bredikyte Milda (000) [ ], Skeryte-Kazlauskiene Monika (000) [ ], Lounassalo Jarmo (000) [ ], Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Karwasz Małgorzata (PED) [ ] orcid: 0000-0003-3109-1438, Szymczak Joanna (PED) [ ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2018-01-23, 11:17
17/81
ID: 0000027018
Rok: 2017
Autorzy: Pentti Hakkarainen, Milda Bredikyte, Monika Skeryte-Kazlauskiene, Jarmo Lounassalo, Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska, Małgorzata Karwasz, Joanna Szymczak
Tytuł: Organizacja środowiska narracyjnego i uczenie się poprzez zabawę dzieci w wieku 3-8 lat (Projekt NEPL) : przewodnik dla nauczycieli przedszkoli i nauczania wczesnoszkolnego
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2017. - 72 s.
ISBN: 978-83-8018-149-6
Liczba arkuszy: 3,5
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: POL
Praca bez afiliacji UKW
Autorzy: Hakkarainen Pentti (000) [ ], Bredikyte Milda (000) [ ], Skeryte-Kazlauskiene Monika (000) [ ], Lounassalo Jarmo (000) [ ], Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Karwasz Małgorzata (PED) [ ] orcid: 0000-0003-3109-1438, Szymczak Joanna (PED) [ ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2018-01-23, 11:21
18/81
ID: 0000019545
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci w perspektywie społeczno-kulturowej teorii Lwa S. Wygotskiego
W: Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce / red. Ewa Filipiak.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 15-36
ISBN: 978-83-942784-5-8
Liczba arkuszy: 1,0
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 14:11
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
19/81
ID: 0000019540
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak, Joanna Szymczak
Tytuł: Co rozwinęły zadania rozwojowe?
W: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 138-154
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 1,0
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Szymczak Joanna (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 13:10
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
20/81
ID: 0000017968
Rok: 2015
Autorzy: Bronislava Kasáčová, Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Czynności zawodowe nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wyniki międzynarodowego badania porównawczego
Źródło: Edukacja - 2015, 1 (132), s. 60-80
p-ISSN: 0239-6858
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 12.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Kasáčová Bronislava (000) [ ], Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2015-05-29, 14:13
21/81
ID: 0000019543
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska, Joanna Szymczak
Tytuł: Feedback i jego rola w tworzeniu krytycznej przestrzeni i warunków dla prowadzenia konwersacji ułatwiającej nauczycielom rozumienie własnej praktyki edukacyjnej
W: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 167-184
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Szymczak Joanna (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 13:31
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
22/81
ID: 0000019769
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Model nauczania rozwijającego
W: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 83-87
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 0,3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-26, 10:18
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
23/81
ID: 0000019760
Rok: 2015
Tytuł: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015. - 208 s.
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 12,0
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa, editor (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa, editor (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Filipiak Ewa, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Szymczak Joanna, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790, Siadak Goretta, chapter author (PED) [ * ], Mroczkowski Adam, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-4011-6134, Karwasz Małgorzata, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0003-3109-1438
Liczba autorów ogółem: 7
Data rejestracji opisu: 2016-01-26, 08:14
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
* Filipiak Ewa : Myślenie i uczenie się dzieci w perspektywie teorii socjokulturowej L. S. Wygotskiego ; 31-39 [0,5 ark.] / rek. : 0000019779
* Filipiak Ewa, Lemańska-Lewandowska Ewa : Projekt Akademickie Centrum Kreatywności ; 41-81 [2,0 ark.] / rek. : 0000019768
* Filipiak Ewa : Model nauczania rozwijającego ; 83-87 [0,3 ark.] / rek. : 0000019769
* Szymczak Joanna : Refleksyjność ; 94-100 [0,3 ark.] / rek. : 0000019539
* Lemańska-Lewandowska Ewa : Kompetencje komunikacyjne ; 101-105 [0,3 ark.] / rek. : 0000019770
* Siadak Goretta : Kompetencje współpracy ; 106-108 [0,2 ark.] / rek. : 0000019771
* Siadak Goretta : Kompetencje cyfrowe ; 109-111 [0,2 ark.] / rek. : 0000019772
* Lemańska-Lewandowska Ewa : Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze językowym ; 115-118 [0,2 ark.] / rek. : 0000019773
* Mroczkowski Adam : Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze matematycznym ; 119-126 [0,5 ark.] / rek. : 0000019774
* Siadak Goretta : Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze przyrodniczym ; 127-132 [0,3 ark.] / rek. : 0000019775
* Karwasz Małgorzata : Myślenie i uczenie się dzieci w obszarze artystycznym ; 133-137 [0,3 ark.] / rek. : 0000019776
* Filipiak Ewa, Szymczak Joanna : Co rozwinęły zadania rozwojowe? ; 138-154 [1,0 ark.] / rek. : 0000019540
* Karwasz Małgorzata, Szymczak Joanna : Trudności w realizacji założeń nauczania rozwijającego i wdrażania zadań rozwojowo-dydaktycznych ; 155-166 [0,5 ark.] / rek. : 0000019542
* Filipiak Ewa, Lemańska-Lewandowska Ewa, Szymczak Joanna : Feedback i jego rola w tworzeniu krytycznej przestrzeni i warunków dla prowadzenia konwersacji ułatwiającej nauczycielom rozumienie własnej praktyki edukacyjnej ; 167-184 [0,5 ark.] / rek. : 0000019543
* Mroczkowski Adam, Szymczak Joanna : Portfolio i e-portfolio i jego rola w dokumentowaniu codzienności edukacyjnej ; 185-192 [0,5 ark.] / rek. : 0000019544
* Lemańska-Lewandowska Ewa : Realizacja zadań związanych z praktyką - kompetencje beneficjenta ; 193-198 [0,3 ark.] / rek. : 0000019777
24/81
ID: 0000019546
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Możliwości rozwijania myślenia i uczenia się dzieci poprzez stawianie zadań rozwojowych
W: Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce / red. Ewa Filipiak.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 39-65
ISBN: 978-83-942784-5-8
Liczba arkuszy: 1,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 14:14
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
25/81
ID: 0000019570
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Możliwości rozwijania myślenia teoretycznego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym : podejście Lwa S. Wygotskiego
Źródło: Studia Pedagogiczne - 2015, T. 68, s. 177-190
p-ISSN: 2657-3628
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-12, 14:04
26/81
ID: 0000019779
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Myślenie i uczenie się dzieci w perspektywie teorii socjokulturowej L. S. Wygotskiego
W: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 31-39
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-26, 10:46
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
27/81
ID: 0000019549
Rok: 2015
Tytuł: Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce / red. E. Filipiak
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015. - 228 s.
ISBN: 978-83-942784-5-8
Liczba arkuszy: 12,0
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-monograph (MONOGRAFIA NAUKOWA); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa, editor (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Filipiak Ewa, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Szymczak Joanna, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790, Karwasz Małgorzata, chapter author (PED) [ * ] orcid: 0000-0003-3109-1438
Liczba autorów ogółem: 8
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 14:48
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
* Filipiak Ewa : Budowanie rusztowania dla myślenia i uczenia się dzieci w perspektywie społeczno-kulturowej teorii Lwa S. Wygotskiego ; 15-36 [1,0 ark.] / rek. : 0000019545
* Filipiak Ewa, Lemańska-Lewandowska Ewa : Możliwości rozwijania myślenia i uczenia się dzieci poprzez stawianie zadań rozwojowych ; 39-65 [1,5 ark.] / rek. : 0000019546
* Karwasz Małgorzata : Budowanie rusztowania dla myślenia i działania dzieci z trudnościami w uczeniu się : między nadmiarem a niedomiarem wsparcia ; 165-179 [0,5 ark.] / rek. : 0000019547
* Szymczak Joanna : (Współ)bycie/(współ)stawanie się refleksyjnym nauczycielem i uczniem. Portfolio oraz feedback jako strategie działania ku refleksyjności ; 181-201 [1,0 ark.] / rek. : 0000019538
* Filipiak Ewa : Ustalenia definicyjne ; 203-208 [0,3 ark.] / rek. : 0000019548
28/81
ID: 0000025404
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Nauczanie rozwijające według koncepcji Lwa S. Wygotskiego we wczesnej edukacji dziecka - projekt: Akademickie Centrum Kreatywności
Źródło: Forum Oświatowe - 2015, Vol. 27, no 1, pp. 161-165
p-ISSN: 0867-0323 e-ISSN: 2450-3452
Charakt. formalna: VP
Typ dokumentu wg PBN: account (Sprawozdanie); others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2017-05-18, 09:44
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: CC-BY
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_JOURNAL
29/81
ID: 0000019768
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Projekt Akademickie Centrum Kreatywności
W: Model nauczania rozwijającego we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : gotowość studentów i nauczycieli : możliwości aplikacji / red. Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 41-81
ISBN: 978-83-942784-4-1
Liczba arkuszy: 2,0
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2016-01-26, 10:16
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
30/81
ID: 0000019548
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Ustalenia definicyjne
W: Nauczanie rozwijające we wczesnej edukacji według Lwa S. Wygotskiego : od teorii do zmiany w praktyce / red. Ewa Filipiak.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Agencja Reklamowo-Wydawnicza ArtStuDio, 2015
Strony: 203-208
ISBN: 978-83-942784-5-8
Liczba arkuszy: 0,3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: others-noncitable (Inne o charakterze niecytowalnym)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-08, 14:23
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AFTER_PUBLICATION
open-access-months: 1
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
Link do rekordu monografii:
31/81
ID: 0000017967
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Zdolności uczenia się uczniów kończących I i II etap edukacji
Źródło: Edukacja - 2015, 1 (132), s.34-46
p-ISSN: 0239-6858
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 12.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2015-05-29, 14:08
32/81
ID: 0000019728
Rok: 2015
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Zdolności wytwarzania konwergencyjnego i dywergencyjnego uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
Źródło: Kwartalnik Pedagogiczny - 2015, nr 4, s. 153-169
p-ISSN: 0023-5938
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (ORYGINALNY ARTYKUŁ NAUKOWY); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2016-01-22, 11:54
33/81
ID: 0000017996
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Joanna Szymczak
Tytuł: Edukacja szkolna : środkowy wiek szkolny : wiek 8/9-11/12 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 63 s. : il.
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 4
ISBN: 978-83-61693-83-3
Liczba arkuszy: 3,2
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Szymczak Joanna (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2015-06-05, 08:49
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
34/81
ID: 0000018151
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Goretta Siadak
Tytuł: Edukacja szkolna i pozaszkolna : późna faza dorastania : wiek 14/15-19/20 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 52 s.
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania, t. 6
ISBN: 978-83-61693-85-7
Liczba arkuszy: 2,9
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Siadak Goretta (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2015-07-07, 09:41
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
35/81
ID: 0000018136
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Adam Mroczkowski
Tytuł: Edukacja szkolna i pozaszkolna : wczesna faza dorastania : wiek 11/12-14/15 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 56 s.
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3, Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania, t. 5
ISBN: 978-83-61693-84-0
Liczba arkuszy: 2.9
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Mroczkowski Adam (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-4011-6134
Data rejestracji opisu: 2015-07-03, 09:54
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
36/81
ID: 0000016923
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Nieprzemijające wartości pedagogiki Freineta
W: Inspiracje pedagogią freinetowską. T. 1, Studia, źródła, wspomnienia dedykowane Halinie Semenowicz / red. A. Semenowicz, H. Solarczyk, A. Szwech.
Adres wydawniczy: Toruń : Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2014
Strony: 19-35
ISBN: 978-83-231-3233-2
Liczba arkuszy: 0,5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (ROZDZIAŁ W KSIĄŻCE); peer-reviewed (PUBLIKACJA RECENZOWANA)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2015-03-20, 12:49
Link do rekordu monografii:
37/81
ID: 0000017040
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Małgorzata Karwasz
Tytuł: Opieka i wychowanie : późna faza dorastania : wiek 14/15-19/20 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 56 s. : il. (w tym kolor.)
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2, Opieka i wychowanie w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 6
ISBN: 978-83-61693-71-0
Liczba arkuszy: 2,9
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Karwasz Małgorzata (PED) [ * ] orcid: 0000-0003-3109-1438
Data rejestracji opisu: 2015-03-26, 10:13
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
38/81
ID: 0000017038
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Opieka i wychowanie : środkowy wiek szkolny : wiek 8/9-11/12 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 60 s. : il.
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2, Opieka i wychowanie w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 4
ISBN: 978-83-61693-69-7
Liczba arkuszy: 3,0
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2015-03-26, 10:08
Repozytorium UKW:
39/81
ID: 0000017039
Rok: 2014
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska
Tytuł: Opieka i wychowanie : wczesna faza dorastania : wiek 11/12-14/15 lat
Adres wydawniczy: Warszawa : Instytut Badań Edukacyjnych, 2014. - 56 s. : il. kolor.
Seria: Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2, Opieka i wychowanie w okresie dzieciństwa i dorastania ; t. 5
ISBN: 978-83-61693-70-3
Liczba arkuszy: 2,9
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: scholarly-textbook (Podręcznik akademicki/skrypt)
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ ] orcid: 0000-0001-5553-0568
Data rejestracji opisu: 2015-03-26, 10:11
open-access-text-version: FINAL_PUBLISHED
open-access-licence: OTHER
open-access-release-time: AT_PUBLICATION
open-access-article-mode: OPEN_REPOSITORY
Repozytorium UKW:
40/81
ID: 0000011397
Rok: 2012
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Personal educational theories of teachers concering learning and teaching as well as related categories
W: Teacher's subjective theories / E. Rangelová, A. Wiegerová, M. Szimethová.
Adres wydawniczy: Bratislava : Ewa Filipiak and collective, 2012
Strony: 5-26
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2013-06-14, 14:09
41/81
ID: 0000013046
Rok: 2012
Tytuł: Teacher's subjective theories / ed. Ewa Filipiak and collective
Adres wydawniczy: Bratislava : Ewa Filipiak and collective, 2012. - 101 s. : diagr., tab. ; 21 cm
ISBN: 978-80-894-4313-0
Charakt. formalna: RDZ
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2014-02-27, 09:54
42/81
ID: 0000010264
Rok: 2012
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Z Wygotskim i Brunerem w tle. Rozwijanie zdolności uczenia
Adres wydawniczy: Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012. - 223 s.
ISBN: 978-83-7489-365-7
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2012-06-28, 17:46

43/81
ID: 0000010058
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: "Produkty" kultury uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
Źródło: Forum Oświatowe - 2011, t. 46, nr 1, s. 159-184
p-ISSN: 0867-0323
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2012-05-14, 16:13
44/81
ID: 0000010269
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak, Ewa Lemańska-Lewandowska, Joanna Szymczak
Tytuł: Analyza profesijnych cinnosti ucitelov v Polsku
Tytuł w wersji pol.: Aktualne problemy i trendy profesji nauczyciela edukacji elementarnej w teoretycznym i ustawowym kontekście w Republice Polskiej
W: Učitel' preprimárnej a primárnej edukácie : profesiografia v slovensko-česko-pol'skom výskume / red. Bronislava Kasáčová et al..
Adres wydawniczy: Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, 2011
Strony: 285-315
ISBN: 978-80-557-0162
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Lemańska-Lewandowska Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-5553-0568, Szymczak Joanna (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-5755-5790
Data rejestracji opisu: 2012-06-30, 12:18
45/81
ID: 0000010110
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Motywacja i strategie uczenia się uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum
Źródło: Edukacja. Studia, Badania, Innowacje - 2011, 2, 28-36
p-ISSN: 0239-6858
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 12.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2012-05-16, 14:00
46/81
ID: 0000011261
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Nauczyciele (w) wobec kultury uczenia się. Dylematy dostrzeżone w kontekście badań
W: Problemy a perspektivy primarnej edukacie / eds. B. Kasacova, M. Cabanova, A. Douskova, S. Porubsky.
Adres wydawniczy: Bańska Bystrzyca : Univerzita Mateja Bela, 2011
Strony: 129-145
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 4.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2013-05-28, 15:17
47/81
ID: 0000010303
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak, Justyna Kosz
Tytuł: The transformation of the contemporary school into a "mutual learning" culture. Possibilities - limits - necessity? The context of J. Bruner socio-cultural theory
Tytuł w wersji pol.: Przemiana współczesnej szkoły w kulturę wzajemnego uczenia się. Możliwości - ograniczenia - konieczność? Kontekst teorii socjokulturowej J. S. Brunera
W: Multidimensionality of educational contexts / ed. by Ewa Kubiak-Szymborska.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011
Strony: 49-70
ISBN: 978-83-7096-828-1
Liczba arkuszy: 1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Kosz-Szumska Justyna (PED) [ ] orcid: 0000-0002-9295-9184
Data rejestracji opisu: 2012-07-05, 09:57

48/81
ID: 0000010270
Rok: 2011
Tytuł: Učitež preprimárnej a primárnej edukácie : profesiografia v slovensko-česko-požskom výskume / red. Bronislava Kasáčova, Simoneta Babiakova, Mariana Cabanova, Ewa Filipiak, Alena Seberova
Adres wydawniczy: Banská Bystrica : Univerzita Mateja Bela, Agentúra na Podporu Výskumu a Vývoja, 2011. - 393 s. : il.
ISBN: 978-80-557-0162-2
Charakt. formalna: RDZ
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: SLO
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2012-06-30, 12:28
49/81
ID: 0000011277
Rok: 2011
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Z Wygotskim i Brunerem w tle : słownik pojęć kluczowych
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2011. - 122, [1] s. : il. ; 24 cm
ISBN: 978-83-7096-810-6
Liczba arkuszy: 8,7
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 20.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2013-05-28, 16:27
Repozytorium UKW:
50/81
ID: 0000008701
Rok: 2010
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Redefining teacher roles and competencies in sociocultural perspective
W: Teachers in Theory, Practice and Research / Kasáčová Bronislava (et. al.).
Adres wydawniczy: Banska Bystrica : Matej Bel University, 2010
Strony: 125-141
ISBN: 978-80-557-0036-6
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: ENG
Punktacja MNiSW: 5.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2011-11-24, 10:46
51/81
ID: 0000006471
Rok: 2008
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Człowiek - język - rzeczywistość : (w kontekście pytań o efektywną edukację językową w szkole)
Źródło: Forum Dydaktyczne. Przeszłość - Teraźniejszość - Przyszłość - 2008, 3/4, 5-18
p-ISSN: 1895-5509
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2009-03-16, 15:24
52/81
ID: 0000006454
Rok: 2008
Tytuł: Rozwijanie zdolności uczenia się : wybrane konteksty i problemy / red. E. Filipiak
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2008. - 214 s.
ISBN: 978-83-7096-671-3
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2009-03-11, 15:26
53/81
ID: 0000006455
Rok: 2008
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Uczenie się w klasie szkolnej w perspektywie socjokulturowej
W: Rozwijanie zdolności uczenia się : wybrane konteksty i problemy / pod red. Ewy Filipiak.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2008
Strony: 17-34
ISBN: 978-83-7096-671-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2009-03-11, 15:50
54/81
ID: 0000007008
Rok: 2007
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Dojrzałość szkolna dziecka w perspektywie społeczno-kulturowej koncepcji Lwa S. Wygotskiego
W: Školská pripravenost' detí v kontinuite predškolskej a elementárnej edukácie : škola - edukácia - príprava učit'ela IV : zborník príspevkov z miedzinárodnej konferencie, 8 jún 2006 / [Bronislava Kasáčová et al.].
Adres wydawniczy: Banská Bystrica : Pedagogická fakulta UMB, 2007
Strony: 17-26
Charakt. formalna: RZP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-30, 10:32
55/81
ID: 0000005915
Rok: 2007
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Od Rozumu do Mądrości, Od Rozumienia do Pojmowania - idea "studiowania" w perspektywie socjokulturowej koncepcji Lwa S. Wgotskiego i J. S. Brunera
Źródło: Pedagogika Szkoły Wyższej - 2007, nr 30, s. 154-165
p-ISSN: 2083-4381
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-10-29, 17:05
56/81
ID: 0000005888
Rok: 2007
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Socjokulturowa koncepcja Lwa S. Wygotskiego i jej implikacje dla edukacji nauczycieli
W: Nauczyciel, tożsamość, rozwój : praca zbiorowa / pod red. nauk. Romy Kwiecińskiej, Stanisława Kowala, Mirosława Szymańskiego.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007
Strony: 223-232
ISBN: 9788372714422
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-10-26, 10:36
57/81
ID: 0000006991
Rok: 2006
Tytuł: Dyscyplina i kierowanie klasą / Clifford H. Edwards ; przeł. Marcin Bogdanowicz ; red. wyd. pol. Ewa Filipiak
Adres wydawniczy: Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. - 507 s.
ISBN: 978-83-01-15033-4
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-22, 15:36
58/81
ID: 0000007007
Rok: 2006
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Dziecko i książka - o intymnej naturze spotkań
Źródło: Problemy Wczesnej Edukacji - 2006, nr 4, s. 5-12
p-ISSN: 1734-1582
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 1.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-30, 10:08
59/81
ID: 0000004850
Rok: 2006
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli w Polsce : nowe wyzwania : strategie realizacji
W: Współczesne problemy nauk pedagogicznych w wybranych krajach Europy Środkowowschodniej / pod red. Ewy Filipiak, Ryszarda Gerlacha, Krzysztofa Jakubiaka.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2006
Strony: 251-267
ISBN: 83-7096-598-9
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:02
60/81
ID: 0000005862
Rok: 2006
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Organizacja procesu nauczania-uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju
W: Zaniedbane i zaniechane obszary edukacji w szkole / red. M. Suświłło.
Adres wydawniczy: Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, 2006
Strony: 402-411
ISBN: 978-83-7299-477-6
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 6.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-10-20, 18:06
61/81
ID: 0000005584
Rok: 2006
Tytuł: Współczesne problemy nauk pedagogicznych w wybranych krajach Europy Środkowowschodniej / pod red. Ewy Filipiak, Ryszarda Gerlacha, Krzysztofa Jakubiaka
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2006. - 320 s.
ISBN: 83-7096-598-9
Charakt. formalna: RDP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 10.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Gerlach Ryszard (PED) [ * ] orcid: 0000-0002-0669-589X, Jakubiak Krzysztof (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:06
62/81
ID: 0000006993
Rok: 2005
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Dojrzałość potrzebna od dziecka
Źródło: Psychologia w Szkole - 2005, nr 3, s. 3-10
p-ISSN: 1731-836X
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 1.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-22, 15:47
63/81
ID: 0000006992
Rok: 2005
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Portret wychowawcy : Celestyn Freinet
Źródło: Psychologia w Szkole - 2005, nr 2, s. 45-52
p-ISSN: 1731-836X
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 1.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-22, 15:42
64/81
ID: 0000007006
Rok: 2005
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Priority vzdelávania v súčasnom svete - stratégia vyučovania- učenia sa zorientované na jednotku a jej rozvoj
W: Proměny pedagogiky / Jiří Prokop i Marta Rybičková (ed.).
Adres wydawniczy: Praha : Univerzita Karlova, 2005
Strony: 96-102
Charakt. formalna: RZP
Język publikacji: CZE
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2010-03-29, 12:14
65/81
ID: 0000004041
Rok: 2004
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Nauczyciel wobec wyzwań i zagrożeń edukacji XXI wieku
W: Nauki pedagogiczne w Polsce : dokonania, problemy, współczesne zadania, perspektywy / pod red. Tadeusza Lewowickiego, Mirosława J. Szymańskiego ; przy współpr. Romy Kwiecińskiej, Stanisława Kowala.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2004
Strony: 329-338
ISBN: 83-7271-290-5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:58
66/81
ID: 0000001742
Rok: 2004
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Wyzwania edukacji w zmieniającym się społeczeństwie, czyli jaka edukacja nauczycieli
Źródło: Pedagogika Szkoły Wyższej - 2004, nr 23, s. 117-126
p-ISSN: 2083-4381
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 1.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:49
67/81
ID: 0000001745
Rok: 2003
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: "Mathew's Tales" by Celestyn Freinet as a source of educational reflections and pointers for solving many dilemmas of modern education
Źródło: The New Multiletter - FIMEM : International Federation of the Movements of Modern School - 2003, nr 9, s. 42-45
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: ENG
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:49
68/81
ID: 0000001729
Rok: 2003
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: O implikacjach edukacyjnych koncepcji L.S. Wygotskiego
Źródło: Edukacja - 2003, nr 1, s. 47-57
Uwagi: Streszcz. w jęz. ang.
Charakt. formalna: AP
Typ dokumentu wg PBN: original-article (Oryginalny artykuł naukowy); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 1.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:49
69/81
ID: 0000004338
Rok: 2003
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Współczesne tendencje w kształceniu nauczycieli w Polsce : strategie realizacji, kierunki, zamierzenia
W: Historia, sucasnost a perspektivy ucitelskieho vzdelavania / red. Bronislava Kasačova.
Adres wydawniczy: Banská Bystrica, 2003
Charakt. formalna: RZP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
70/81
ID: 0000003745
Rok: 2003
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Zamierzenia i strategie działania Zakładu Dydaktyki, czyli jakie wyzwania dla edukacji nauczycieli wynikają ze zmieniającego się świata
W: Dokąd zmierzasz, bydgoska pedagogiko i psychologio? / red. Barbara Kaja, Stanisław Kowalik.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Tako, 2003
Strony: 80-91
ISBN: 83-917962-1-3
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:57
71/81
ID: 0000003092
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Tytuł: Implikacje dla nauczania i uczenia wynikające z paradygmatu zawartego w koncepcji pedagogicznej C. Freineta w kontekście zmian w edukacji wczesnoszkolnej
W: Muzyka w nauczaniu zintegrowanym / pod red. Ewy Zwolińskiej.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002
Strony: 35-45
ISBN: 83-7096-433-8
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Smolińska-Rębas Halina (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:54
72/81
ID: 0000005122
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002. - 360 s. : tab.
ISBN: 83-7096-431-1
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 18.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:04
73/81
ID: 0000004335
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Mapy mentalne
W: W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Edwardowi Polańskiemu / pod red. Heleny Synowiec.
Adres wydawniczy: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2002
Strony: 189-200
ISBN: 83-226-1145-5
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
74/81
ID: 0000004333
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Metody i techniki stymulowania aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym
W: Problemy edukacji lingwistycznej : teoria i praktyka edukacyjna w zmieniającej się Europie. T. 1, Kształcenie języka ojczystego dziecka / pod red. Marii Teresy Michalewskiej i Mirosława Kisiela.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2002
Strony: 191-209
ISBN: 83-7308-112-7
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
75/81
ID: 0000003311
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Wartość edukacyjna pytań, czyli o potrzebach edukacyjnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
W: Integracja w edukacji : dylematy teorii i praktyki / pod red. Jana Jakóbowskiego, Anny Jakubowicz-Bryx.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002
Strony: 448-462
ISBN: 8370964551
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:55
76/81
ID: 0000003309
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka w różnych sytuacjach na przykładzie Carry Morgan uczęszczającej do Mill Ridge Primary School w Danbury (CT)
W: Integracja w edukacji : dylematy teorii i praktyki / pod red. Jana Jakóbowskiego, Anny Jakubowicz-Bryx.
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2002
Strony: 322-326
ISBN: 83-7096-445-1
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:55
77/81
ID: 0000004334
Rok: 2002
Autorzy: Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Tytuł: Zajęcia ''swobodnego tekstu'' jako metoda stymulowania aktywności językowej dziecka
W: Problemy edukacji lingwistycznej : teoria i praktyka edukacyjna w zmieniającej się Europie. T. 1, Kształcenie języka ojczystego dziecka / pod red. Marii Teresy Michalewskiej i Mirosława Kisiela.
Adres wydawniczy: Kraków : Wydawnictwo "Impuls", 2002
Strony: 209-227
ISBN: 83-7308-112-7
Charakt. formalna: RZP
Typ dokumentu wg PBN: chapter-in-a-book (Rozdział w książce); peer-reviewed (Publikacja recenzowana)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 3.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Smolińska-Rębas Halina (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 22:00
78/81
ID: 0000006990
Rok: 2000
Autorzy: Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Tytuł: Od Celestyna Freineta do edukacji zintegrowanej w poszukiwaniu modelu wczesnej edukacji, czyli O tym jak organizować sytuacje edukacyjne wyzwalające aktywność własną dziecka
Adres wydawniczy: Bydgoszcz : Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 2000. - 298 s.
ISBN: 83-7096-330-7
Charakt. formalna: KP
Typ dokumentu wg PBN: peer-reviewed (Publikacja recenzowana); scholarly-monograph (Monografia naukowa)
Język publikacji: POL
Punktacja MNiSW: 18.000
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Smolińska-Rębas Halina (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2010-03-22, 15:18
Repozytorium UKW:
79/81
ID: 0000000865
Rok: 1999
Autorzy: Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Tytuł: Międzynarodowa Federacja Ruchów Nowoczesnej Szkoły (FIMEM)
Źródło: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne - 1999, z. 35 (14), s. 257-260
p-ISSN: 0239-5037
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Smolińska-Rębas Halina (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:45
80/81
ID: 0000000849
Rok: 1999
Autorzy: Ewa Filipiak
Tytuł: Psychodydaktyczne aspekty wczesnoszkolnego kształcenia języka
Źródło: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne - 1999, z. 35 (14), s. 77-87
p-ISSN: 0239-5037
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:45
Repozytorium UKW:
81/81
ID: 0000000848
Rok: 1999
Autorzy: Ewa Filipiak, Halina Smolińska-Rębas
Tytuł: Technika doświadczeń poszukujących Celestyna Freineta : (wspieranie aktywności edukacyjnej dzieci klas początkowych)
Źródło: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Studia Pedagogiczne - 1999, z. 35 (14), s. 25-40
p-ISSN: 0239-5037
Charakt. formalna: AP
Język publikacji: POL
Praca afiliowana przez UKW
Autorzy: Filipiak Ewa (PED) [ * ] orcid: 0000-0001-7883-6244, Smolińska-Rębas Halina (PED) [ * ]
Data rejestracji opisu: 2008-05-19, 21:45
Repozytorium UKW:
  Wyświetl ponownie stosując format:
Wyświetl/ukryj etykiety | Wyświetlenie wyników w wersji do druku | Pobranie pliku do edytora | Nowe wyszukiwanie | Biblioteka UKW